کاهش وزن و قهوه

(بخش اول)

 

قهوه حاوی کافئین است که بیشترین ماده روانگردان مصرف شده در جهان می باشد. کافئین در اکثر مکمل های تجاری سوزاندن چربی، استفاده می شود و یکی از معدود مواد است که برای کمک به تحریک چربی از بافت چربی و افزایش متابولیسم، شناخته شده است.

 

قهوه حاوی محرک ها:

قهوه فقط آب گرم سیاه رنگ نیست. در واقع قهوه حاوی چندین ماده فعال بیولوژیکی است که می تواند متابولیسم را تحت تاثیر قرار دهد:

– کافئین – یک محرک سیستم عصبی مرکزی است.

– Theobromine و Theophylline مواد مربوط به کافئین است که همچنین می تواند اثر محرک داشته باشند.

– اسید کلروژنیک Chlorogenic Acid  – یکی از ترکیبات فعال بیولوژیکی در قهوه که ممکن است به کاهش جذب کربوهیدرات ها کمک کند. که البته مهمترین آنها کافئین است که بسیار قوی است و به طور کامل مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

قهوه می تواند باعث تحریک چربی از بافت چربی شود:

کافئین سیستم عصبی را تحریک می کند که سیگنال های مستقیم را به سلول های چربی ارسال کند تا به آنها بگوید که چربی را بشکنند و از بین ببرند.

یکی دیگر از کارهایی که کافئین انجام می دهد این است که سطح هورمون اپینفرین Epinephrine خون ما را افزایش دهد، که به عنوان آدرنالین شناخته می شود.

اپینفرین از طریق خون، به بافت های چربی سفر می کند و سیگنال هایی را برای شکستن چربی ها و انتشار آنها به خون می فرستد. این به این معنی است که کافئین باعث تحریک چربی در بافت های چربی می شود تا آنها را برای استفاده به عنوان اسیدهای چرب آزاد در خون، فعال کند.

 

قهوه می تواند میزان متابولیسم را افزایش دهد:

متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن، کنشهای بیوشیمیایی بدن است که ما توسط آن غذا را به انرژی مورد نیاز بدنمان تبدیل می کنیم. میزان متابولیسم بالاتر ما، ساده تر به کاهش وزن ما می انجامد و به عبارتی می توانیم بیشتر غذا بخوریم بدون آنکه افزایش وزن داشته باشیم.

مطالعات نشان می دهد که کافئین می تواند میزان متابولیسم را ۳ تا ۱۱ درصد افزایش دهد، در حالی که دوزهای بیشتر حتی، اثردهی بیشتری دارند. جالب توجه است که بیشترین افزایش در متابولیسم منجربه افزایش در سوزاندن چربی می شود.

 

(ادامه مطلب در بخش دوم)

قهوه و کاهش وزن (بخش دوم)

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

 

کاهش وزن و قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *