کاهش وزن و قهوه

(بخش دوم)

 

در ادامه بخش اول این مقاله:

 افزایش متابولیسم:

جالب توجه است که بیشترین افزایش در متابولیسم منجربه افزایش در سوزاندن چربی می شود. متأسفانه این اثر در افرادی که چاق هستند کمتر اعمال می شود.

در یک مطالعه، افزایش سوزاندن چربی در افراد لاغر به میزان ۲۹٪، در حالی که در افراد چاق حدود ۱۰٪ است. به نظر می رسد که این اثر با سن نیز کاهش می یابد و در افراد جوان بیشتر دیده می شود. کافئین می تواند عملکرد ورزشی را از طریق مکانیسم های مختلف بهبود بخشد، یکی از آن ها افزایش تحریک اسیدهای چرب از بافت چربی است.مطالعات نشان می دهد که کافئین می تواند عملکرد ورزشی را به طور متوسط ۱۱-۱۲٪ بهبود ببخشد.

 

قهوه و کاهش وزن در بلند مدت:

در اینجا یک پیش فرض مهم وجود دارد و آن این واقعیت است که افراد به اثرات کافئین عادت می کنند و بازده ی آن کمتر و کمتر می شود. در کوتاه مدت، کافئین می تواند میزان متابولیسم را افزایش داده و سوزاندن چربی را افزایش دهد، اما بعد از مدتی افراد نسبت به اثرات آن به تحمل پذیری می رسند و بازده کار را به مرور متوقف می کنند.

اما حتی اگر قهوه به شما کالری بیشتری در مدت زمان طولانی ندهد، هنوز احتمال دارد که اشتها را از بین ببرید و به شما کمک می کند کمتر بخورید. در یک تحقیق، کافئین یک اثر کاهش اشتها در مردان داشت، اما نه در زنان، و پس از مصرف کافئین آنها کمتر غذا خوردند. با این حال، مطالعه دیگری نشان داد که برای مردان تاثیری ندارد.

این که آیا قهوه یا کافئین می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند یا خیر، ممکن است به فرد بستگی داشته باشد. در این مرحله، شواهدی وجود ندارد که می تواند در کاهش وزن در بلند مدت کمک کند.

 

کافئین در کوتاه مدت:

در پایان، اگر چه کافئین در کوتاه مدت ممکن است متابولیسم یا سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد، اما این اثر در طولانی مدت به علت تحمل در مصرف کنندگان قهوه، کاهش می یابد. اگر در ابتدا علاقه ای به قهوه برای از دست دادن چربی دارید، بهتر است از چرخه آن برای جلوگیری از  بوجود آمدن تحمل در خود استفاده نمایید.

شاید یک چرخه ۲هفته به ۲ هفته، مناسب باشد و البته، بسیاری از دلایل دیگر برای نوشیدن قهوه، از جمله این واقعیت که قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان ها در رژیم غربی می باشد، دارای رتبه و ارزش بالاتر از هر دوی میوه و سبزیجات، ترکیب شده است.

 

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

کاهش وزن و قهوه (دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *