قهوه هندوراس

Honduran Coffee Beans

(بخش دوم)

در ادامه بخش اول خصوصیات قهوه هندراس:

 

فروش قهوه هندوراس و مناطق رشد:

از دریای کارائیب تا شمال آن و از اقیانوس آرام در قسمت جنوبی، اکثر مناطق رویش قهوه به مرکز و مناطق کوهستانی نزدیک هستند. قهوه های هندوراس عمدتا در سمت غربی این کشور می روید که با گواتمالا و السالوادور  هم مرز است.

به دلیل اینکه این قهوه در بازار هنوز نو ظهور است و در بسیاری از مناطق به خوبی شناخته شده نیست و بیشتر قهوه های برچسب گذاری شده از هندوراس به راحتی فروخته می شوند.

برخی از مناطق برجسته قهوه هندوراس عبارتند از:

  • Agalta قهوه (Bourbon, Typica, Caturra): با ارتفاع رشد ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ متر (بالاتر از سطح دریا)
  • El Paraiso قهوه (Catuai, Caturra):  ارتفاع ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ متر
  • Comayagua قهوه (Bourbon, Catuai, Caturra): ارتفاع ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ متر
  • Copan قهوه (Bourbon, Catuai, Caturra): ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متر
  • Montecillos قهوه (Bourbon, Catuai, Caturra, Pacas): ارتفاع ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ متر
  • Opalaca قهوه (Bourbon, Catuai, Caturra, Typica): ارتفاع ۱۱۰۰ تا ۱۶۰۰ متر

دانه های قهوه سبز روست نشده هندوراس را می توان از اکثر واردکنندگان و کارگزاران قهوه سبز تهیه کرد، زیرا این کشور در حال حاضر تقریبا ۴ درصد از قهوه جهان را تولید می کند.

رشد کردن قهوه در ارتفاع های بالا  یا SHG) Strictly High Grown)، علت سرمایه گذاری در این کشور است و بدین معنی که دسترسی به  قهوه های ارگانیک به سادگی میسر و غیر معمول نمی باشد.

 

مروری بر قهوه هندوراس:

قهوه ای از هندوراس نسبتا استاندارد است تا آنجا که رتبه ی آن در قهوه های آمریکای جنوبی قابل مقایسه با قهوه گواتمالا، السالوادور و نیکاراگوئه بوده و با آنها برابری می کند. بسته به منطقه و گونه، آنها دارای برخی تفاوت ظریف و طعم خاص هستند که در بعضی از سلیقه ها برجسته تر است.

قهوه Copan  هندوراس برای داشتن طعم شکلاتی و Body متعادل شناخته شده است، در حالی که قهوه های Opalca  نیز متعادل هستند، آنها بیشتر طعمی میوه ای (انگور، انواع توت ها) با اسیدیته دلپذیر دارند.

قهوه Montecillos به عنوان داشتن یک رایحه شیرین و میوه ای شناخته شده، با یک اسیدیته سرزنده و با طعم های پرتقالی+ هلویی ترکیب شده است.

Comayagua شبیه بهMontecillos  گونه ای با اسیدیته سرزنده و طعمی شیرین + عطر و طعم مشتق شده از مرکبات و عطری همسان می باشد.

قهوه Agalta هندوراس، مزه میوه های گرمسیری و کارامل دارد که به Aftertaste شیرین مزه و رایحه شکلاتی ختم می شود.

قهوه El Paraiso  یک عطر و طعم متعادل، شیرین / مرکباتی همراه با Body ملایم و اسیدیته خوب را ارئه می دهد.

 

خرید و فروش قهوه استارباکس Starbucks هندوراس:

کمپانی قهوه استارباکس همیشه از قهوه هندوراس در تمامی برنامه ها خود به عنوان “Honduras Premier” استفاده کرده است.

این قهوه ها از گونه های Pacas و Typica بوده اند که از ۴ مزرعه درSan Marcos هندوراس، که ۱۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا هستند رشد کرده و برداشت می شوند.

تست کردن مزه ها نشان می دهد که این قهوه دارای یک بافت خامه ای با عطر و طعم عسل و تافی Toffee و در کنار آجیل یا غذاهای با شکر قهوه ای قوی بسیار لذت بخش می باشد و البته متاسفانه این قهوه معمولا در دسترس نمی باشد.

 

تاریخچه خرید و فروش قهوه هندوراس:

اولین محصولات مانند قهوه و موز و غیره، در تاریخ هندوراس از اواخر قرن نوزدهم تاکنون از منطقه کارائیب وارد شده است و از آن پس تحت مالکیت اسپانیا قرار گرفت، اما در واقع کشت قهوه پس از به دست آوردن استقلال و گرفتن زمین ها آغاز شد.

دومین محصول صادرات هندوراس، موز بود که تحت مالکیت و هدایت توسط شرکت های بزرگ ایالات متحده از قرن بیستم بوده است. در اوایل سال ۲۰۰۰، صنعت قهوه هندوراس در نهایت پا گرفته و به عنوان محصول پرارزش اصلی به همراه موز شناخته شد.

مزارع قهوه متعلق به کارخانه هستند و توسط آنها اداره می شود، اما تعداد زیادی از مزارع به طور مستقل عمل می کنند. برآوردهای اخیر این تعداد را در حدود ۱۱۰ هزار کشاورز تخمین می زند که بیش از ۹۰ ٪ آنها دارای مزارع کوچک هستند.

این مزارع به نوبه خود تقریبا از یک میلیون شغل در طول فصل تولید و فرآوری قهوه (بین نوامبر و مارس) حمایت می کنند. سازمان دولتی صنعت قهوه در هندوراس Instituto Hondureno del Cafe  می باشد. (IHCAFE)

 

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

قهوه هندوراس Honduran Coffee Beans (دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *