قهوه هندوراس

Honduran Coffee Beans

 

قهوه ها در هندوراس در مرز کشورهای نیکاراگوئه، السالوادور و گواتمالا رشد می کنند و به طور کلی آنها دارای نت های مزه ای با طعم شیرین و ملایم هستند.

بخش عمده ای از قهوه که در هندوراس رشد کرده است، به لحاظ تاریخی کاملا غیر قابل ستایش بوده و اغلب به عنوان پایه ای در قهوه مخلوط استفاده می شدند، اما در سال های اخیر به عنوان یک قاعده در بررسیهای قهوه، بخصوص در After Taste مطلوب تلقی می شوند.

مشخصات کلی قهوه هندوراس:

ارتفاع رشد قهوه: ۱۱۰۰ تا ۱۶۵۰ متر بالاتر از سطح دریا
گونه قهوه عربیکا: Bourbon, Caturra, Typica, Catuai, Pacas
دوره برداشت قهوه: ماه های نوامبر – آوریل
فرآیند تولید قهوه: شسته شده، خشک شده در فضای آزاد
عطر: وانیل، فندق
طعم: شکلاتی، فندقی
Body: گردشی، متوسط
اسیدیته: ملایم و متعادل

 

به دلیل کمبود زیرساخت ها، قهوه هندوراس به طور معمول به همسایه خود یعنی گواتمالا شباهت زیادی دارد تا قیمت بالایی داشته باشد.

با توجه به سرمایه گذاری دولت برای آموزش و تکنیک های پردازش قهوه و همچنین زیرساخت های مانند جاده ها و برنامه های دولتی، قهوه هندوراس در حال حاضر و ظرف چند سال در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و آنها را می توان از عمده ترین و بزرگترین وارد کنندگان قهوه سبز خریداری کرد.

سیستم درجه بندی قهوه هندوراس:

به طور معمول دارای پردازش مرطوب (شسته شده) بوده و قهوه هندوراس بر اساس ارتفاع که در آن رشد کرده (ارتفاع از سطح دریا) به صورت زیر دسته بندی می شود:

۱- ارتفاع رشد بسیار بالا (بالای ۱۳۵۰+ متر بالاتر از سطح دریا)
۲- رشد بالا (۱۲۰۰ تا ۱۳۵۰ متر بالاتر از سطح دریا)
۳- استاندارد میانی (زیر ۱۲۰۰ متر)

گونه های قهوه ای که در هندوراس رشد می کنند عبارتند از: عربیکا قدیمی بوربن Bourbon وTypica  وCaturra.

بهترین قهوه هندوراس:

قهوه هندوراس از سیر مزه ای ملایم و فندقی شروع، به قهوه ای تند و تیز از نظر اسیدیته و همچنین پر طراوت می رسد و تشخیص آن در ترکیبات مشکل می باشد. در اغلب موارد برندها معتبر قهوه با ترکیب این قهوه، قهوه خود را به عنوان قهوه ی منحصر به فرد،  برجسته می کنند.

بهترین قهوه هندوراس، دارای درجه “ارتفاع رشد بسیار بالا” خواهد بود – این ارتفاع به قهوه اجازه ی رشد آهسته تر می دهد، که باعث افزایش میزان مواد معدنی و مغذی و بلوغ کامل دانه ی قهوه و ایجاد عطر و طعم کامل تر و قوی تر در قهوه می شود.

اما می توان با در نظر گرفتن یک ترفند یک گام جلوتر گذاشت و برای کند کردن روند رشد قهوه آن را در سایه قرار داد، که درختان دیگر را با درخچه های قهوه در میان هم قرار دهند تا سایه ایجاد شود و رشد دانه قهوه بیشتر کند گردد.

خرید قهوه تازه:

هنگام خرید دانه های قهوه روست شده، توصیه می شود که قهوه ای را سفارش دهید که بهتر عطر و طعم دانه (قهوه تازه) را حفظ کند و مطمئن شوید از روستر قهوه (بو دادن) کسی که سفارش قهوه شما را تهیه می کند. قهوه را در عرض چند روز تهیه و آن را استفاده کنید تا از اوج عطر و طعم آن لذت ببرید.

اجتناب از برندهای با تاریخ روست قدیمی یا اصطلاحا “ قهوه مانده” حتی با علم به اینکه قهوه شما گران قیمت و دارای برندی معتبر باشد که بر روی قفسه های فروشگاه یا قفسه های انبار (مانند فروشگاه مواد غذایی و غیره) قرار دارند و به عنوان قهوه هایی که هفته ها یا ماه ها قبل بو داده شده اند، کهنه شده و نسبتا بی مزه و بی روح هستند.

 

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

 

قهوه هندوراس Honduran Coffee Beans

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *