قهوه اندونزی

(بخش اول)

Indonesian Coffee Beans

 

مناطق عمده رشد قهوه ی که بهترین قهوه های اندونزی را کشت می کنندعبارتند از: بالی – سوماترا – سولاوسی – جاوا (جاوه)- تیمور- پاپوآ به طور کلی قهوه های اندونزی به خاطر Body کاملشان، طعم غنی و اسیدیته ملایم، و پایان طولانی After-taste آنها شناخته شده اند.

برخی از قهوه های اندونزی دارای مزه خاک مانند هستند، مزه ای که برخی (مخصوصا ارامنه) آن را دوست دارند.

 

کشاورزی در اندونزی:

اندونزی یک صادرکننده خوب و نیرومند محصولات کشاورزی مانند قهوه می باشد و در واقع سومین صادر کننده بزرگ جهان است. پس از رکود نفت که باعث آشفتگی قابل توجهی در اقتصادی شد که قبلا وابسته به صادرات نفت بود، ابتکار عمل دولت اندونزی در دهه ۸۰، منجر به تمرکز بر رشد کالاهای غیر نفتی برای صادرات گردید. تراکم معمول برای درختان قهوه در هر نقطه از ۱۱۰۰ تا ۲۰۰۰ درخت در هر هکتار است.

درختان قهوه اغلب سایه دار هستند و محصول قهوه در این سایه رشد می کنند والبته به علت کمبود نور خورشید به آرامی رشد می کنند، وبه ریشه ها اجازه برای رساندن مواد مغذی بیشتر به دانه های سبز قهوه درون میوه قهوه را قبل از اینکه به طور کامل برای برداشت محصول بالغ شوند، می دهد.

قهوه گران قیمت Kopi Luwak یا Civet Coffee  که در مقاله های قبلی درمورد آن به طور کامل بحث شد از جزیره های اندونزی می آید. گستردگی اندونزی، تعدادی از جزایر در اقیانوس آرام می باشد که همگی در کمربند رشد قهوه قرار دارند.

 

Sumatra Coffee

قهوه سوماترا:

برخی از بهترین قهوه های با کیفیت برتر در جهان در سوماترا رشد می کنند و Mandheling ، Ankola  و Lintong نامیده می شوند. این قهوه ها بخاطر Body کاملشان متمایز هستند، مزه خاکی مانند بیشتری نسبت به قهوه آرابیکای جاوه دارند و همچنین اسیدیته کم از دیگر مشخصه های قهوه سوماترا می باشد.

قهوه های سوماترا برای طعم غنی و خوشایندشان مشهور هستند. قهوه سوماترا (به خصوص ماندلینگ) معمولا بخاطر قیمت فروش منصفانه و Organic (طبیعی) بودنشان فعال هستند. اگرچه Mandheling به صورت خشک شده فرآوری می شود، و روش خاص و ویژه آنها که شامل شستن گیلاس قهوه خشک شده در آب گرم به منظور ارائه ظاهر یکدست تر دانه های قهوه (نسبت به قهوه معمولی خشک شده) احتمالا به طعم خوب این قهوه  کمک می کند.

قهوه سوماترا ماندلینگ که با نام The north Sumatran Mandailing people  معروف شده، یکی از بهترین قهوه های ویژه جهان  Specialty Coffees  محسوب می شود. گیاه این نوع قهوه در ارتفاع بالای ۱۵۰۰ متر و حداقل تا ۷۵۰ متر  بالاتر از سطح دریا در نزدیکی Padang در مرکز-غربی اندونزی رشد می کند. با Body  کاملاتر از هر قهوه اعلا و عالی.

اغلب بررسی های قهوه سوماترا ماندلینگ نشان می دهد  که آن می تواند با طعمی کاملا شربتی همراه باشد. با وجود یک اسیدیته کنترل شده، دارای طعمی پیچیده و قوی می باشد، یک مزه شیرین شکلاتی همراه با ته مزه خاکی (After Taste) حس می شود.

ادامه مطلب در بخش دوم

 

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

قهوه اندونزی Indonesian Coffee Beans

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *