قهوه کلمبیا

Colombian Coffee Beans

(بخش دوم)

در ادامه بخش اول خصوصیات قهوه کلمبیا:

 

خرید قهوه کلمبیا

قهوه های کلمبیا یکی از قهوه هایی است که اکثر مردم به عنوان یک صبح بخیر مناسب برای از خواب بیدار شدن استفاده می کنند و برای زمان کار، خوبه که با روست مدیوم یا دارک، بسته به ترجیح شخصی طعم و مزه نوشیده شود.

توصیه می کنیم که از شرکتی که قهوه را بصورت تازه روست می کند، سفارش دهید تا نهایتا ظرف یک هفته پس از بودادن آن، در دسترس قرار گیرد، تا اینکه آن را از قفسه های فروشگاه تهیه کنید. کهنه شدن قهوه مانند آنهایی که در فروشگاه های خرده فروشی یا سوپرمارکت ها یافت می شود هفته ها یا ماه ها قبل از اینکه در اختیار قرار گیرند، باعث از دست دادن اکثر خصوصیات عطری و طعمی قهوه در این بازه زمانی می شود.

دانه کامل قهوه نیز یک ایده ی خوب است که طعم آن را برای ۲-۳ هفته در یک کیسه و در مقایسه با قهوه پودر شده، حفظ می کند. در هنگام خرید قهوه Starbucks نیز خواهید دید، اغلب دارای دانه قهوه کامل بوده و در حال ارائه قهوه منحصر به فرد کلمبیایی از طریق برنامه Starbucks Reserve  می باشد.

 

دانه های قهوه سبز کلمبیا

قهوه سبز روست نشده توسط واردکنندگان و تجار قهوه سبز به ایالات متحده و کانادا وارد می شوند، کسانی که کانتینرهایی را با تقریبا ۱۸۰۰۰ کیلوگرم در هر نوبت، بارگیری می کنند و سپس در کیسه های ۶۰ کیلوگرمی و به طور عمده به روسترهای قهوه می فروشند. آنها با کارگزاران و توزیع کنندگان قهوه در کلمبیا کار می کنند که حمل و نقل و گمرکی شفاف را کنترل و مدیریت کنند و اطمینان از عرضه مداوم قهوه تازه در طول سال تضمین شود.

 

مشخصه های طعم و مزه قهوه کلمبیا

قهوه کلمبیا برای داشتن لطافت و یک نوشیدنی ای ساده شناخته شده است که باعث می شود عطر و طعم دلپذیر آن در کنار برخی از قهوه های کشورهای دیگر بعد از دم آوری آزاد شود. با توجه به طیف گسترده ای از انواع و مناطق رشد قهوه در کلمبیا، دشوار است که دقیقا همان چیزی را که از قهوه کلمبیایی از لحاظ عطر و طعم و مزه منحصر به فرد و مورد علاقه شما چشیده اید، به طور مداوم تهیه کنید، اما برخی از الگوها و دمشخصه های این قهوه تکرار می شوند.

طعم های شیرین شکلاتی در بسیاری از موارد بسیار برجسته است، با برخی از مشخصه های میوه ای است که می توان بر روی کارامل، سیب و میوه های قرمز مانند انواع توت ها احساس کرد و چشید. عطرهای قهوه کلمبیایی گاه رو به مرکبات و میوه ای میل می کنند و همچنین تمایلی رو به تندی نیز دارند.

 

اسپرسو کلمبیا

عطر و طعم نسبتا خنثی قهوه کلمبیا آن را انتخاب ایده آل برای قهوه اسپرسو می کند – آنها می توانند بدون ایجاد تلخی بیش از حد به صورت دارک روست شوند. حجم عظیمی از قهوه کلمبیایی موجود در بازار به این معنی است که آنها لجام گسیخته و پرتلاطم قیمت گذاری شده و به عنوان یک جایزه جذاب، راهی مناسب برای کاهش هزینه، تهیه یک مخلوط قهوه یا ترکیب آن با قهوه های دیگر می باشد در حالی که این امر باعث تلطیف عطرو طعم های تند و تیز نیز می شود.

هنگامی که شما قهوه اسپرسو خریداری می کنید، توصیه می کنیم که یک نام تجاری پیدا کنید که تازه آن را روست می کند، به طوری که روغن های قهوه از بین نمی روند و قهوه در آسیاب قهوه آدامسی می شود. مانند تصویری که در اینجا نشان می دهد که تغییر نسبتا کمی در رنگ روست، طعم و مزه به سمت دارکی بیشتر تبدیل شده است، که موجب تندی عطر و طعم قهوه، و روغن های قهوه نیز بیشتر به سطح دانه آمده است.

قهوه اسپرسو کلمبیا

قهوه کلمبیا به عنوان پایه دربسیاری از مخلوطهای اسپرسو استفاده می شود که در مارک های معتبر قهوه جهان بفروش می رسد.

 

تولید قهوه کلمبیا و گونه های گیاهی قهوه

قهوه در کلمبیا از اوایل دهه ۱۸۰۰ کشت شده است و امروزه این کشور حدود ۱۲ درصد قهوه جهان را تولید می کند که تنها قهوه ی برزیل و ویتنام سهم بیشتری دارند. گونه های گیاهی قهوه عبارتند از گونه هایقدیمی قهوه عربیکای: Typica  و Bourbon  و همچنین Caturra  و Maragogype.

با توجه به حجم زیادی از قهوه تولید شده، کلمبیا یک تامین کننده کلیدی قهوه در مارکت های قهوه فوری Instant Coffee می باشد. قهوه کلمبیا شناخته شده است به عنوان یک محصول بسیار لطیف و عطری که یک فنجان قهوه فوری دلپذیر را ارائه می کند.

 

قهوه استارباکس کلمبیا

Starbucks Reserve Colombian Coffee

استارباکس بی تردید به قهوه کلمبیا به عنوان منبع اصلی قهوه عربیکای با کیفیت برای مخلوط کردن آنها در قهوه های ترکیبی خود، متکی است. جای تعجب نیست که آنها برخی از بهترین دانه های قهوه را برای برنامه ذخیره خود انتخاب کرده اند.  از این موارد عبارتند از:

قهوه Colombia El Penol

با Body  متوسط و همجچنین اسیدیته ی متوسط. این قهوه ها مشخصه های طعمی کشمش سیاه و شکلات تلخ دارند. قهوه “Penol”  به معنی “قله” ترجمه می شود، با اشاره به یک قطعه ی سنگی در نک قله.

قهوه Colombia El Quebradon

قهوه استارباکس Starbucks El Quebradon دارای اسیدیته آبدار و پرطراوت با طعم های توت و عطر گل می باشد.

 

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

قهوه کلمبیا Colombian Coffee Beans (دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *