بهترین قهوه کلمبیا

Colombian Coffee Beans

 

بهترین قهوه کلمبیایی با ارتفاع رشد بالا High-grown، نمونه ای بارز از قهوه کلاسیک آمریکای لاتین با طعمی ملایم هستند. مزه و بویی میوه ای، گرچه نوع طعم میوه ای تقریبا تخمیر شده به نظر می رسد. حجم زیادی از محصولات کشت شده در این کشور (کلمبیا در سال ۲۰۱۵ تقریبا ۱۰ درصد کل قهوه دنیا را تامین می کرد) بدین معنی است که این دانه های قهوه عربیکا اعلاء همچنین دارای پرتلاطمترین قیمت ها در بازار هستند و به عنوان پایه ای برای ترکیب دربسیاری از برندها قهوه استفاده می شود.

بررسی های قهوه کلمبیا آن را به عنوان یک قهوه با Body کامل در روست متوسط و طعم و مزه ای غنی و اسیدیته ای شبیه به مرکبات یاد می کنند. اشکالی که وجود دارد این است که، این دانه ها در ذهن بسیاری از مردم به عنوان قهوه بسیار معتدل از لحاظ طعم شناخته شده است، و بنابراین آنها را بخاطر عطر و رایحه و مزه استفاده می کنند.

 

ارتفاع رشد: ۱۲۰۰ – ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا
گونه قهوه عربیکا : Bourbon، Typica، Caturra، Tabi، Colombia، Maragogipe، Castillo
دوره برداشت: سپتامبر – دسامبر
فرایند آماده سازی: شسته شده، خشک کردن با آفتاب
رایحه: شیرین (کارامل)، کاکائو
طعم: شیرین (میوه ای)، مرکبات، کمی فندقی
Body: متوسط
اسیدیته: تند­ و­­ تیز، مرکبات.

 

کشاورزی قهوه سبز در کلمبیا

اکثر قهوه های استاندارد کلمبیایی در مزارع نسبتا کوچک رشد می کنند و پس از آن جمع آوری و با فرآوری مرطوب شسته شده، درجه بندی و در نهایت توسط فدراسیون قهوه کلمبیا صادر می شود.

ارتفاع  رشد قهوه در کلمبیا از ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می باشد و فرصت کافی برای دانه های قهوه کلمبیایی ایجاد می شود تا دانه ای غنی ساخته شود و دارای فاکتور SHG یعنی Strictly High Grown باشد.

قهوه های کلمبیا معمولا شسته شده و در مقابل نور خورشید خشک می شوند. با توجه به وسعت جغرافیایی کلمبیا، فصل برداشت بسته به موقعیت جغرافیایی آن منطقه در کشور متفاوت است، بیشترین محصول بین سپتامبر و ژانویه برداشت می شود، اما بعضی از قسمت ها از آوریل تا آگوست اتفاق می افتد.

خروجی منجر به قیمت های پایدارتر و عرضه ثابت قهوه سبز کلمبیایی به بازار آمریکای شمالی می شود. قهوه ارگانیک یا طبیعی کلمبیا کاملا غیرمتداول نیست و تجارت عادلانه و همچنین گواهینامه Rainforest Alliance قهوه های کلمبیایی موجود و در بازار معامله می شود.

 

کشاورزان شورشی قهوه

پس از امضای یک معاهده صلح در سال ۲۰۱۶، اعضای گروه شورشیFARC  یا نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا، به عنوان اعضاء کشاورزان قهوه و باریستا ها را در پارک فن آوری قهوه  Tecnicafe، آموزش داده اند.

این گروه ناحیه Cauca را اشغال کرد، منطقه ای تا ارتفاع ۲۱۰۰ متر از سطح دریا و حاوی خاک های آتشفشانی غنی – که شرایط رشد مناسب برای قهوه دارد. موردی که جالب بود، نظم و انضباط سربازان کشاورز برای افزایش تولید قهوه و کیفیت آن می باشد.

مناطق رشد قهوه کلمبیا

سه مورد از بهترین قهوه های کلمبیا Medellin، Armenia و Manizales نامیده می شوند که براساس منطقه ای که در آن رشد کرده است، نامگذاری شده است و که اغلب به منظور انتقال ساده تر قراردادهای بزرگ قهوه به بازار، عرضه می شود. این قهوه ها با نام اختصاری MAM شناخته شده است. Cauca در حال حاضر شامل حدود ۹۵هزار هکتار است که توسط ۹۳هزار خانوار تولید می شود.

یکی از بهترین قهوه های کلمبیایی،Medellin Supremo  است، که با قهوه Blue Mountain جامائیکا قابل مقایسه بوده، که البته سطح اسیدیته بالاتری دارد. قهوه های دیگر از کلمبیا عبارتند از قهوه Cucuta (معمولا از طریق Maracaibo) در ونزوئلا حمل می شود و قهوه Bucaramanga  که بخاطر اسیدیته پایین شناخته شده است. بعضی از بهترین قهوه کلمبیا همچنین در منطقه رشد قهوه Narino در جنوب کلمبیا کشت می شود.

 

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

 

قهوه کلمبیا Colombian Coffee Beans

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *