قهوه نامه (۲)

(Glossary of Coffee (2

 

:Altitude

مقدار ارتفاع بالاتر از سطح دریا که جوانه قهوه در آن رشد و پرورش می یابد. قهوه غالبا در ارتفاع بالا، نسبت به سطح دریا بهتر بعمل می آید و رشد می کند، هرچند این موضوع به دور از یک قاعده است.

هرچه قهوه در ارتفاع بالاتر رشد کند بسیار آرامتر بالغ می شود و می رسد و دانه ای با چگالی بیشتر دارد، که ممکن است به روست (بودادن) بیشتر نیاز داشته باشد. کیفیت کلی، به خصوص اسیدیته، با ارتفاع افزایش می یابد. در آمریکای جنوبی و مرکزی، دانه های قهوه بر اساس ارتفاع درجه بندی و طبقه بندی می شوند.

 

:Ambient Temperature

دمای محیط:

این اصطلاح برای توصیف دمای کلی در یک محیط معین و خاص استفاده می شود. و آن می تواند بطور بالقوه بر عملکرد روسترهای خانگی (یا غیر اتوماتیک) اثر داشته باشد، بسته به اینکه شدت دما چقدر باشد.

یک دمای بسیار سرد، نیاز خواهد داشت که دستگاه روستر شما برای رسیدن به درجه حرارت مناسب کوره، مدت زمان بیشتر و سختر کار کند، که ممکن است مقدار زمان لازم برای رسیدن به میزان روست مورد نظر قهوه را افزایش دهد.

در برخی موارد، کوره ها یا همان درام دستگاه های روستر قهوه (Coffee Roasters)  قادر نخواهند بود در محیط های بسیار سرد کار کنند.

 

:Arabica

به قهوه آرابیکا (یا عربیکا) اشاره دارد، نام گونه ای از قهوه که سهمی حدود ۷۵ درصد از محصولات تجاری قهوه جهان را برعهده دارد. درختچه قهوه آرابیکا یا عربیکا، یک درختچه همیشه سبز چند ساله است که متعلق به خانواده Rubiaceae (یک خانواده از گیاهان گلدار، معمولا قهوه یا روناس) و یا هم خانواده ی آن Gardenia (گونه ای دیگر از گیاهان گلدار در خانواده قهوه است که بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آفریقا، آسیا، ماداگاسکار و جزایر اقیانوس آرام است) می باشد.

 

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

قهوه نامه (اصطلاحهای قهوه. ۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *