قهوه نامه (۷)

(Glossary of Coffee (7

Citrus:

در لغت به معنی “مرکبات” می باشد و خصوصیتی در قهوه که یادآور یک میوه مرکبی مانند: پرتقال، لیمو، گریپ فروت،kumquat  وغیره را اشاره دارد ومعمولا این اصطلاح، در اسیدیته وBrightness قهوه، و برای اسیدیته بیشتر یا در  “روش مرطوب فرآوری شدن” قهوه بکار می رود.

 

Clean Cup:

“فنجان پاک” به قهوه ای بدون عیب و نقص اشاره دارد. این به معنای پاکیزگی بهداشتی نیست و یا اینکه قهوه هایی که تمیز نیستند (کثیف هستند) غیر بهداشتی هستند. Clean cup به طعم ها اشاره دارد، به ویژه عدم وجود مزه های سنگین، طعم های مضر میوه ای، طعم خاک مانند و یا دیگر مزه ها.

 

Coffee Berry Disease:

یک بیماری قارچی است که باعث می شود تا گیلاس یا میوه قهوه خشک شود و قبل از رسیدن آن به زمین بیافتد. این یک مشکل جدی در کنیا و بسیاری از کشورهای تولید کننده شرق آفریقا می باشد و می تواند توسط بذرهای قهوه به جاهای دیگر نیز سرایت کند.

 

Coffee Brewing:

دم آوری قهوه:

فرآیند دم کردن قهوه روست شده و آسیاب شده را Coffee Brewing گویند. در اصل، آب گرم به قهوه آسیاب شده برای تهیه نوشیدنی، اضافه می شود.

بعضی از روش های دم کردن (اسپرسو، قهوه ترکیه) یک غلظتی در نوشیدنی قهوه ایجاد می کند،  در حالی که روش های دیگر (چکیدن قهوه از فیلتر، روش قوری خلاء) تولید یک فنجان پاک تر با لرد کمتر و قهوه بیشتر تصفیه شده را مهیا می کند. که البته هر کدام از روش ها طرفداران خود را دارند. روشهای دم آوری قهوه در طول زمان بسیار تغییر کرده و احتمالا همچنان به این کار ادامه خواهد داد.

 

Coffee Cherry:

میوه قهوه:

قهوه یک میوه از یک درخت پوشیده از شکوفه است؛ ما آمده ایم تا میوه یا گیلاس قهوه را معرفی کنیم. معمولا میوه قهوه به هنگام رسیدن، قرمز رنگ می شود، گرچه بعضی از انواع رسیدن به زرد، و کوچکتر از میوه واقعی است، اما به اندازه کافی نزدیک است.

از سویی دیگر، درخت و میوه ها شبیه گیلاس نیستند. در متون اروپایی قدیمی اغلب به عنوان”Coffee Berry” یا “حبه قهوه” اشاره می شود. واژه میوه یا گیلاس قهوه (Coffee cherry) همچنین می تواند یک علامت عطر و طعم در فنجان قهوه نیز باشد.

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

 

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

قهوه نامه (اصطلاحهای قهوه. ۷)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *