قهوه مکزیک

Mexican Coffee Beans

 

قهوه های مختلف و با کیفیت بالا در مکزیک تولید می شوند و این قهوه ها معمولا بصورت شسته شده (Washed) هستند. برخی از بهترین قهوه های مکزیکی از Oaxaca (در جنوب مکزیک)، Coatepec و Chiapas می آیند و مزارع کوچک طبیعی که بسیاری از قهوه های عالی کشور را تولید می کنند.

کشاورزی فقط حدود ۵ درصد کل تولید ناخالص مکزیک را تشکیل می دهد، اما تقریبا ۱۸ درصد از نیروی کار را به خود اختصاص داده است. در حالیکه این تعداد قابل توجه نیست، چراکه مکزیک در واقع همیشه جزء ۱۰ کشور بزرگ و برتر تولید کننده قهوه در جهان می باشد وسالیانه حدود ۲۳۴ هزار تن قهوه تولید می کند.

 

مروری بر قهوه مکزیک:

قهوه های مکزیکی خوب، که اغلب توسط یک کارشناس قهوه تعیین می شود، برای داشتن body و اسیدیته ملایم شناخته شده و معروف هستند، اغلب با عطر و بوی دلپذیر و دیوانه کننده، و حتی ممکن است با ته مزه ای شکلاتی باشند.

بهترین قهوه مکزیکی دارای یک Body خوش طعم و ملایم با یک اسیدیته (ترشی) ملایم و ناگهانی و همچنین یک مزه گسی مانند بسیار دلپذیرهستند. این ویژگی ها بر اساس منطقه و شرایط کشت مختلف در مناطق، متفاوت هستند. اما هنگامی که به دنبال بازار و مارکت هستند، این طعم ها درکل در بررسی فنجانی  Cupping Reviews نمایش داده می شوند.

به یاد داشته باشید که آسیاب تازه دانه های قهوه (و ترجیحا روست یا بودادن تازه قهوه) به شما کمک خواهد کرد تا طعم هایی را که در دانه قهوه محبوس شده اند، بهتر حس کنید – خرید قهوه بدون در نظر گرفتن شرایط فوق، یک راه مطمئن برای گرفتن یک قهوه معمولی و بی مزه است.

 

مناطق کشت مکزیک:

قهوه مکزیکی بر اساس ارتفاع altitude (ارتفاع از سطح دریا) طبقه بندی می شوند و بیشتر قهوه کشور برای ترکیب کردن و یا روست دارک استفاده می شوند. قهوه در اواخر ۱۷۰۰ میلادی در مکزیک کاشته شده است و بیشتر قهوه کشور هم اکنون از منطقه جنوبی مکزیک می آید  جایی اقلیم باریکتر و متمایل به شرق می شود.

زمان برداشت اصلی محصول قهوه در این کشور از ماه نوامبر تا ماه مارس می باشد و ارتفاع رشد از تقریبا ۳۰۰ تا ۱۳۰۰ متر  بالاتر از سطح دریا است.

 

قهوه Chiapas مکزیک:

قهوه چیاپاس در ایالت جنوبی Chiapas رشد می کند و برای طعم ملایم، خوش مزه و در عین حال غنی، اسیدیته تیزو سرزنده و همچنین Body ملایم روبه متوسط خود، متمایز شده است. آب و هوای داغ و گرمسیری این منطقه، شرایط خوبی برای رشد و تولید محتوا نسبتا سازگار  دارد.

به ویژه قهوه چیاپاسChiapas که در گوشه جنوب شرقی ایالت در ناحیه کوهستانی در نزدیکی مرز گواتمالا است و اغلب با نام تجاری Tapachula، نام شهر در نزدیکی، برچسب گذاشته می شود.

آتشفشان های اطراف، خاکی حاصلخیز را فراهم می کنند که باعث در اختیار قراردادن مواد مغذی به قهوه ها می شود و طعم آنها را پرورش می دهد. گفته می شود قهوه Chiapas خوب، با پیچیدگی و قدرت قهوه های عالی گواتمالا رقابت می کند.

 

وراکروز Veracruz قهوه:

در محدوده کوه مرکزی خلیج مکزیک، وراکروز Veracruz قرار دارد جاییکه اکثر قهوه ها در نواحی پایین (ارتفاع کم نسبت به سطح دریا) رشد می کنند  که غیر عادی می باشد.

دیگر قهوه های برگزیده Veracruz  عبارتند از: Altura Huatusco, Altura Orizaba,  Altura Coatepec.  بیشترین کیفیت متعلق به، Altura Coatepec که دارای طعمی دیوانه کننده، Body ملایم و با یک ته مزه شکلاتی می باشد.

 

قهوه Oaxaca مکزیک:

منحصرا، قهوه از دامنه های جنوبی کوه های مرکزی در ایالت جنوبی Oaxaca که قهوه Oaxaca Pluma نامیده می شود، به دلیل Body و اسیدیته ملایم خود شناخته شده و معروف هستند.

 

گونه های گیاهی قهوه مکزیک:

گونه های گیاهی قهوه که در مکزیک رشد می کنند عمدتا آرابیکا (عربیکا) Bourbon , Caturra,  Maragogype و Mundo Nnovo هستند  که در کشورمان قهوه آرابیکا Maragogype شناخته شده تر می باشد.

علامت های تجاری قهوه مکزیکی:

مکزیک عضو NAFTA (توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی) است که منجر به وارد شدن قهوه مکزیکی به ایالات متحده و کانادا شده است. قهوه Simpatico (واقع در میشیگان) دارای یک قهوه مکزیکی است که برای مقدار پایین اسید مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر آن برای افرادی که دارای ریفلاکس اسید معده هستند نیز توصیه می شود.

در حالی که اکثر قهوه های مکزیکی در مناطق کشت کم ارتفاع، دارای اسید کمتری نسبت به برادران بالادست خود هستند، این واقعیت که قهوه با روست دارک یا تیره نسبت به روست متوسط، کمتر اسیدی است.

دانه های کاکائو مکزیکی:

شرایط رشد برای کاکائو (Cocoa) تقریبا شبیه به شرایط رشد قهوه بوده و مکزیک نیز یک تولید کننده برجسته جهانی در کاکائویی با کیفیت خوب می باشد.

 

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

قهوه مکزیک Mexican Coffee Beans

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *