قهوه پرو

Peru Coffee Beans

 

یک قهوه خوب پرویی، ملایم، معطر و طعم دار و با اسیدیته ملایم است. برخی از قهوه های برجسته پرو، Urubamba  و Chanchamayo هستند که هر دو نام تجاری می باشند.

 

ارتفاع رشد: ۱۲۰۰ بالاتر از سطح دریا

تنوع گونه : عربیکا

دوره برداشت: برداشت: اول از ماه آوریل تا اکتبر- برداشت ثانویه: از سپتامبر تا فوریه

فرآیند تولید: شسته شده، خشک شده در آفتاب

رایحه: معمولا مرکبات شیرین

طعم: معمولا آجیلی و شکلاتی

Body: متوسط و گاها روبه سبک

اسیدیته: ملایم- متوسط

 

مناطق رشد قهوه پرو

قهوه Urubamba در بخش جنوبی کشور در نزدیکی ماچو پیکو Machu Pichu رشد می کند و قهوه Chanchamayo در منطقه مرکزی کشور در دامنه های غربی کوه های Andes و در دره مشهور کوهستانی سرسبز و مرتفع Chanchamayo  شرقیLima  در ارتفاع ۱۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارند، رشد می کنند.

 

قهوه Urubamba پرو

یک نام تجاری برای یک قهوه قابل احترام، که در جنوب پرو و در نزدیکی “ماچو پیکو” رشد کرده باشد.

 

قهوه Chanchamayo پرو

قهوه Chanchamayo یک Body متوسط (و گاه سبک) با اسیدیته متوسط روبه تیز و کیفیت طعم لذت بخش و معطر را از خود نشان می دهد. طعم و مزه قهوه خوب Chanchamayo ، ملایم و ظریف و بسیار متعادل با مزه های آجیلی و شکلاتی و طعم و عطر مرکبات شیرین و همچنین پایانی (Aftertaste) دلپذیر می باشد. درکل می توان در مورد این قهوه گفت که دارای طعم ملایم و شیرین است.

 

قهوه ارگانیک Organic در پرو

تجارت عادلانه قهوه و با مجوز ارگانیک، به طور گسترده ای در پرو در دسترس است، که طعم های ممتاز را با قیمت هایی متفاوت عرضه می کنند، اما گاهی اوقات ارزان ترین قهوه ارگانیک موجود در بازار را نیز ارائه می دهد.

قطعا مقداری تمایز و فرق بین قهوه های پرو ویژه (قیمت-بالا) با عطر و طعم بهتر و متداول ترین قهوه ها با عطر و طعم معمولی وپایین ترین قیمت وجود دارد که شما در اکثر روسترها و فروشگاه ها پیدا خواهید کرد، اما قیمت را به عنوان نشانه و معیاری برای قهوه بد مدنظر قرار ندهید و اشتباه نگیرید.

حتی قهوه قیمت پایین پرویی که در همجا وجود دارد، ارزش افزوده شدن به سبد خرید شما را دارا می باشد. در موارد نادر، این قهوه ها همچنین برای فرآیند قهوه بدون کافئین سوئیس استفاده شده، اما دسترسی به آن دشوار است.

 

شکلات و کاکائو پرو

شرایطی که برای رشد کردن قهوه، عالی می باشد کم و بیش برای رشد کاکائو cacao نیز صدق می کنند، از ارتفاع  بالا از سطح دریا گرفته تا خاکهای غنی و همچنین آب و هوای گرمسیری همخوانی لازم را دارند.

جنگل های بارانی آمازون جایی است که اکثر گونه های گیاهی از آن ناشی می شوند. کاکائوcacao  پرویی، به طور خاص نوع Criollo به عنوان سازنده شکلات در سراسر جهان مورد احترام است که همراه با قهوه، کاکائو گل سرسبد کالاها برای کشور پروست و یک منبع ارز آوری برجسته برای این کشور محسوب می شود.

 

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

قهوه پرو Peru Coffee Beans

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *