قهوه کنیا

(بخش دوم)

Kenya Coffee Beans

 

در ادامه بخش اول:

 

مروری بر قهوه کنیا (نکاتی در مورد مزه):

در بالای ارتفاعات در فلات های کنیا، برخی از بهترین قهوه ها با کیفیت برتر، کشت می شوند. Body قویع و کامل، اسیدیته یا ترشی دلپذیر، عطر و طعم غنی و رایحه معطر همگی فاکتورهایی است که قهوه کنیا را به عنوان ” فنجان خبره ها” می شناسند.

از جمله دلایلی که قهوه کنیا را به عنوان یکی از پنج قهوه برتر در جهان می شناسند این است که آنها طعم و رایحه های بسیار متفاوتی دارند. بالاترین کیفیت قهوه کنیا بنام Kenya AA درجه بندی شده است که بزرگترین دانه ها را دارند و گفته می شود که روغن معطر بیشتری دارند.

 

رشد قهوه در کنیا:

اکثر قهوه سبز کنیایی در رنج ارتفاعی از ۱۴۰۰ متر تا ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا در خاک های آتشفشانی ناحیه فلات­هایی که در اطرافMt. Kenya  و دامنه Aberdare رشد می کند. ماهیت ارتفاع بالا به این معنی است که قهوه های کنیایی به آرامی رشد می کنند و زمان زیادی را برای پرورش و فراهم آوردن مقدار زیادی مواد مغذی به دانه های قهوه می دهد.

منطقه ای که حدودا ۱۷۰۰۰ فوت مربع ازMt. Kenya جنوبی به سمت پایتخت نایروبی، منطقه بزرگ رشد قهوه گسترده شده است، در حالیکه یک منطقه رشد کوچکتر در نزدیکی مرز با اوگاندا در تپه های Mt. Elgon پیدا شده است. مناطق رشد قهوه کنیا عبارتند از: Ruiri، Thika ،Kirinyaga، Mt. Kenya West، Nyeri، Kiambu و Muranga.

این مناطق اولیه پرورش قهوه شامل طیف وسیعی از اکوسیستم های جنگلی بومی است که از انواع حیوانات وحشی مختلف نگهداری می کنند. صنعت قهوه کنیا شامل بسیاری از مزارع کوچک و تعاونی ها و همچنین املاک بزرگ می باشد و در کل شش میلیون کنیایی در صنعت قهوه کشور حضور دارند.

کنیا همچنین دارای سیستم تعاونی زنجیره­ای قهوه و بازاریابی این محصول است و مزایده ها هر  سه شنبه در طول فصل برداشت برگزار می شود و ایجاد یک وضعیت جنگ قیمت بیش از انتخاب بهترین قهوه کنیا می باشد.

 

برداشت قهوه کنیا:

گیاهان قهوه کنیا به طور کلی پس از باریدن باران، گل دادن را آغاز می شود- این در ماه مارس و  آوریل اتفاق می افتد، با رسیدن میوه قهوه از ماه می تا جولای، و سپس دوباره در ماه سپتامبر و اکتبر، با رسیدن اکثر میوه قهوه کنیا که از اکتبر تا دسامبر به بلوغ رسیدن، قابل برداشت هستند.

خاک های اسیدی، شرایط مطلوب رشد را در مناطق بالاییمنطقه فلات در اطراف Mt. Kenya از جمله محدوده Aberdare، Nyanza، Kisii، Bungoma، Kericho وNakuru فراهم می کنند. گونه های گیاهی عربیکا که در این مناطق رشد می کنند، ابتدا از اتیوپی وارد شده بودند.

 

(ادامه مطلب در بخش سوم)

قهوه کنیا Kenya Coffee Beans (بخش سوم)

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

قهوه کنیا Kenya Coffee Beans (دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *