قهوه گواتمالا

Guatemala Coffee Beans

 

گواتمالا کشوریست که در قاره آمریکای مرکزی واقع شده و ۱۵۹، ۱۰۷ کیلومتر مربع زمین  و ۱۷۳۰ کیلومتر مربع آب را پوشش می دهد. گواتمالا مرزهای مشترک با ۴ کشور مکزیک، السالوادور، هندوراس، بلیز(یک کشور در شمال شرقی آمریکای مرکزی، در ساحل دریای کارائیب) دارد.

دانه های قهوه ای که در گواتمالا رشد می کنند، به طور معمول دارای ویژگی های مزه ای هستند که یک Body کامل و طعم و مزه کاکائو و شکلاتی غنی و شیرینی مثل تافی را ارائه می دهد.

 

ارتفاع رشد: ۱۲۰۰ تا۱۷۰۰ متر بالاتر از سطح دریا

تنوع گونه آرابیکا: Bourbon, Typica, Catuai, Caturra

دوره برداشت: آپریل- دسامبر

فرآیند تولید: شسته شده، خشک شده در آفتاب (سنتی)

رایحه: گیاهی (گل)، مرکبات

طعم: شکلاتی، شیرین، طعم فندقی (اندک)

Body: کامل

اسیدیته: تندوتیز، دلپذیر

 

به طور خاص، دانه های سبز (قهوه خام) به شدت سفت و سخت در Atitlan رشد می کند و مناطق رشد قهوه Antigua  در مناطق مرتفع مرکزی این کشور این ویژگی ها را نشان

می دهد و همچنین اسیدیته گیاهی که اغلب تند یا شکلاتی می باشد.

برخی از بررسی های ویژه قهوه نشان می دهد که یک اسیدیته سبک تر کشف شده است در میان قهوه های رشد کرده در نواحی کوهستانی کارائیب یا اقیانوس آرام ظاهر شده است و این قهوه ها به ارائه یک اسیدیته میوه ای و خوش طعم گرایش دارد.

 

قهوه Antigua گواتمالا:

یکی از بهترین قهوه های گواتمالا، آنتیگوا(Antigua) است که برای عطر و طعم پیچیده و ته مزه کاکائویی آن متمایز است.قهوه Antigua معمولا برای ارائه کیفیت قهوه گواتمالایی که شامل یک Body کامل (سنگین تر از قهوه معمول آمریکای مرکزی) و طعم تند که اغلب بسیار غنی می باشد، شناخته شده است.

خاک و آب و هوای ایده آل برای رشد قهوه در منطقه Antigua یافت می شود، یک دره که توسط سه آتشفشان احاطه شده است.این قهوه ها همچنین مشهورند که طعم های منحصر به فرد خود را به خوبی در روست (بودادن) Dark و حتی اسپرسو حفظ می کنند.

 

قهوه Coban گواتمالا:

یکی دیگر از قهوه های خوب گواتمالا، کوبان Coban است که در شمال-مرکزی گواتمالا رشد کرده و ویژگی های قهوه گواتمالایی معمول را نشان می دهد و همچنین دارای اسیدیته میوه ای و یک عطر و بو دوست داشتنی و مزه های گسی سبک هستند.

 

قهوه Huehuetenango گواتمالا:

قهوه Huehuetenango نیز یک مزه لطیف و ملایم، اما هنوز پیچیده و خوش مزه دارد.با طعم و رایحه متمایز و میوه ای ظریف. این قهوه، یک Body سبک (اغلب کره ای)، طعم و رایحه گیاهی شیرین، و یک پایانی دلپذیر که طعمی زلال و با تاخیر را ارائه می دهد.

قهوه Huehuetenango در مناطق مرتفع شمال گواتمالا رشد کرده، منطقه ای که برخی از برجسته ترین قهوه های گواتمالا را تولید می کند. کیفیت و مزه میوه ای قهوه Huehuetenango با یک روستLight  تقویت می شود در حالی که یک روست Dark، طعم های کاکائو و شکلات تلخ-شیرین را به ارمغان می آورد.

 

روش های درجه بندی قهوه سبز گواتمالا:

سیستم درجه بندی قهوه گواتمالا به صورت درجه (Strictly Hard Bean (SHB تعریف می شود، که شامل رشد دانه های قهوه در ارتفاع بالاتر از ۱۳۵۰ متر از سطح دریاست و یک سیستم کلاس بندی برای قهوه های خاص (Specialty Coffee)  می باشد.

این فهم وجود دارد که رشد قهوه در ارتفاع بیشتر، باعث بالا رفتن چگالی دانه ها و سختر شدن آنها و در نهایت افزایش درجه کیفی می شود. مناطق رشد گواتمالا عبارتند از: Fraijanes Plateau، Antigua ،Highland Huehuetenango ، Rainforest Coban ،Volcan SanMarcos ،San Marcos، Nuevo Oriente و Atitlan.

 

تنوع گونه های قهوه گواتمالا:

گونه های گیاهی قهوه که عمدتا در گواتمالا رشد می کنند، Typica و Bourbon هستند، اما Catuai، Caturra و Pache نیز رشد و برداشت می شود.

همه این ها دارای طعم های مختلفی از دانه های قهوه هستند و میوه های قهوهCoffee Cherries  می تواند خشک شده و به عنوان cascara فروخته شود و به بالا رفتن فروش کشاورزان کمک کند. در حالی که Cascara (به معنی غلاف، پوست، پوسته در زبان اسپانیایی که در قهوه به معنی پوسته خشک شده ی میوه قهوه می باشد) هنوز یک بازار جدید در آمریکای شمالی و اروپا است و به رشد خود به لطف محبوبیت محصول Cascara Latte توسط استارباکس Starbucks در سال ۲۰۱۷ ادامه می دهد.

 

خرید دانه های قهوه گواتمالایی:

گواتمالا یک سابقه طولانی در صادرات قهوه خود دارد و در میان روسترها مخصوص بسیار معمول است. برندها و مخلوط هایی که در قفسه های فروشگاه وجود دارد (و یا قفسه های انبارها) باید از آنها اجتناب شود، زیرا آنها معمولا هفته ها یا ماه ها قبل از اینکه در نهایت فروخته شود، از طریق شبکه توزیع یا حمل و نقل دریایی و غیره، در سفر هستند.

واردات قهوه سبز مخصوص با واسطه ها و توزیع کنندگان واقع در گواتمالا برای وارد کردن قهوه روست نشده به ایالات متحده و کانادا کار می کنند.

 

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

 

قهوه گواتمالا Guatemala Coffee Beans

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *