قهوه نامه (۱)

(Glossary of Coffee (1

 

قصد داریم شما را به مرور با برخی از واژه ها و اصطلاح های مختص قهوه آشنا کنیم:

 :Acerbic

Acerbic به یک ترشی نامطلوب در قهوه اشاره دارد. این می تواند وابسته به مشکلات تخمیر، در حضور نقص یا عیب در ترش بودن دانه قهوه سبز باشد. همچنین آن می تواند حاصله مشکل دم کردن یا به طور خاص، در ترشح تلخی قهوه بخاطر قرار گرفتن در معرض طولانی مدت دما باشد.

البته توجه داشته باشید که ترش بودن قهوه یا به اصطلاح اسیدیته قهوه، مطلقا مشخصه نامطلوبی در قهوه به شمار نمی رود و حتی برعکس- به شرط اینکه مقدار آن به انداره باشد، در کنار اینکه تلخ یا ترشی قهوه کاملا وابسته به ذائقه مصرف کننده می باشد.

 

 :Acetic Acid

اسید استیک می تواند به طعم سرکه ای مانند در قهوه های منقضی شده یا تلخی در مقادیر زیاد منجر شود. اما در مقادیر اندازه، به فنجان قهوه شما یک  طعم گسی (مایل به ترش) مطلوبی می دهد. اسید استیک به عنوان یک اسید آلی و طبیعی طبقه بندی می شود و می توان بوی آن را تشخیص داد.

 

 :Acids

بسیاری از اسیدهای موجود در قهوه به طعم قهوه یا فاکتور اسیدیته قهوه کمک می کنند؛ به طور مثال: اسید مالیک (یک اسید کریستالی موجود در سیب کال و دیگر میوه ها)، اسید سیتریک (یک اسید تیز مزه در آب لیمو و سایر میوه های ترش)، اسید کینیک، اسید تارتاریک، اسید فسفریک و غیره که به طور کلی مزه ای ترش مانند به قهوه می دهند. اینکه اسیدها در قهوه به عنوان یک فاکتور بد که منجر به نارحتی معده ما می شود، باوریست که معمولا درست نیست.

قهوه نوشیدن بدون غذا در سیستم گوارش می تواند منجر به ناراحتی شود چرا که قهوه دارای روغن کافی برای ایجاد اسید های گوارشی است. پس قبل یا در هنگام صبحانه خوردن، قهوه بنوشید.

 

 :Acrid

یک اصطلاح عمومی برای طعم نامطلوب قهوه، از عیب یا نقص دانه قهوه گرفته تا روست (بودادن) بد، یا دم کردن بد و ناصحیح قهوه از جمله: تیزی ناخوشایند، طعم گس یا تلخ نامطلوب یا حتی بوی بد قهوه می باشد.

 

(انتشار با ذکر منبع onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

قهوه نامه (اصطلاحهای قهوه. ۱)

One thought on “قهوه نامه (اصطلاحهای قهوه. ۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *