قهوه نامه (۵)

(Glossary of Coffee (5

 

Brightness:

یک اصطلاح عرفانی برای توصیف اسیدیته در قهوه.یک Bright Coffee دارای نت اسیدیته زیاد می باشد.  نباید با طعم و مزه قهوه ای با روست روشن تر از “درجه روستهای لایت” مانند City به + City اشتباه شود.

 

Burlap Bags:

کیسه های Burlap ظروف سنتی (شبیه کیسه گونی کوچک) هستند که در آن قهوه نگهداری می شدند. Burlap ارزان است، اما نگهداری طولانی قهوه در کیسه های Burlap ممکن است منجر به نقص درطعم و مزه آن شود.

 

Burr Grinder:

یک آسیاب قهوه که با عبور دادن دانه ها از بین یک جفت دیسک فلزی چرخان، آنها را آسیاب می کند. فاصله بین دیسک ها قابل تنظیم است و این اجازه را به ما می دهد تا به دقت، درجه آسیاب قهوه را تنظیم کنیم.

هرچه قطر تیغه ها (دیسک) بزرگتر باشد، آسیاب سریع تر می توانید عمل خرد کردن را انجام دهد. این  آسیاب ها (Burr Grinders) می توانند دارای تیغه های مخروطی شکل “conical”  و یا صاف “flat”  باشند، که هر کدام مزایای خود را دارند. به طرز وحشیانه ای، هر دوی ارزانترین و گرانترین آسیاب های اسپرسو، دارای “تیغه های مخروطی” هستند، در حالی که تیغه آسیاب های متوسط و تیغه ی آسیاب های قهوه تجاری، دارای “تیغه مسطح ” هستند.

آسیاب ها همچنین می توانند به مدل های “Doser” و “Doser-less” تقسیم شوند: Doser یک مکانیسم برای اندازه گیری مقدار قهوه آسیاب شده برای یکportafilter  یا یک Group Handle برای اسپرسو است.

 

Buttery:

Buttery ، در درجه اول یک توصیف چشایی از غلظت و خامه ی قهوه که بوجود می آید، است و این اغلب سطح بالای چربی ها در قهوه را نشان می دهد. Buttery همچنین می تواند یک توصیف طعم، یا ترکیبی از هر دوی عطر و طعم باشد

 

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

قهوه نامه (اصطلاحهای قهوه. ۵)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *