قهوه نامه (۳)

(Glossary of Coffee (3

Batch:

هر دوره ی پخت قهوه را می گویند. یکی از مهمترین متغیرها در روست کردن یا بودادن قهوه،  وزن یا حجم قهوه قرار داده شده در دستگاه روستر به طرز چشمگیری بر نتیجه بودادن اثر خواهد گذاشت.

انتخاب اندازه درست و مقدار مناسب  قهوه ای که در هر دوره پخت و برای قهوه های مختلف که دارای چگالی ها و سایزهای متفاوت دانه هستند، بسیار ضروری است. در استفاده از روسترهای که با حرارت هوا عمل می کنند، باید اندازه گیری حجم با دقت انجام شود. در استفاده از درام روسترها باید اندازه گیری وزن با دقت محاسبه شود.

 

Bittersweet:

تلخ-شیرین از جمله واژگان در زبان شکلات است، و حضور هردو این طمع ها یعنی: ترکیبات مثبت تلخ متعادل شده با شیرینی را در کنار هم توصیف می کند. این به طور مستقیم به کارامل وابسته است، اما ورودی هایی از دیگر واکنش های روست کردن (بودادن)، و همچنین طعم های تلخ دیگر.

معمولا تلخ وشیرین بودن یک قهوه با روست دارکتر قهوه افزایش می یابد و در نهایت غلظت سایر طعم ها را نیز افزایش خواهد داد. در دارک روست کردن، اسیدیته کاهش می یابد، در حالی که مزه کاراملی قندها از تحریک شدن تلخ وشیرینی شکل می گیرد.

 

Blackberry:

اصطلاح بلکبری در واژگان قهوه به عنوان یک رایحه، عطر و طعم خوش در برخی قهوه ها بکار می رود. آن در درجه روست های بسیار لایت روست مانند City Roast ظاهر می شود، و در درجه روست City+ به Full City  برجسته تر می باشد. همچنین ممکن است در محدوده گسترده ای از ماخذها، از رواندا و کنیا، به گواتمالا و کلمبیا یافت شود.

Mora یک بلکبری می باشد که در آمریکای لاتین پیدا شده، و یک گیاهیست با کمی تفاوت نسبت به آنچه که ما در آمریکای شمالی، بلکبری می نامیم.

 

Blade Grinder:

دستگاه استاندارد آسیاب قهوه خانگی، که از طریق یک تیغه چرخشی با سرعت بالا کار می کند. تیغه های این نوع آسیاب ها ارزان قیمت هستند، در صورتی که کیفیت تیغه آسیاب ها بسیار اهمیت دارد. استفاده از آسیاب خانگی باعث می شود مردم قهوه تازه را درست قبل از دم، که باعث تفاوت های زیادی در عطر  و رایحه قهوه می شود، تهیه کنند.

 

(انتشار با ذکر منبع www.onlinecoffee.ir )

 کوک بنوش، کوک شو

فروشگاه

دانستنیهای قهوه

 

قهوه نامه (اصطلاحهای قهوه. ۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *